Начало Контекст Нощният градски транспорт в София остава, реши Столичният общински съвет
9233
България

Нощният градски транспорт в София остава, реши Столичният общински съвет

Нощният градски транспорт в София остава.Това реши Столичният общински съвет (СОС) на днешното си редовно заседание.

| 13 Февруари 2025, 14:36 ч.
Нощният градски транспорт в София остава, реши Столичният общински съвет
Нощният градски транспорт в София остава, реши Столичният общински съвет
Снимка © Владимир Шоков / БТА

Нощният градски транспорт в София остава. Това реши Столичният общински съвет (СОС) на днешното си редовно заседание. Темата предизвика дебати в залата, както и множество изказвания от различните политически групи. 

Отворено заседание на Конституционния съд (КС) по жалбите за изборите, изслуш

Дирекцията за национален строителен контрол (ДНСК) издаде заповед за продължа

Ако наистина липсват бюлетините от цели секции, това е нечувано и трябва ведн

Около 850 души, които живеят в бедност и са с тежки материални лишения в Общи

Ще продължим нашата силна подкрепа за европейската перспектива на Черна гора,

Докладът за промяната и премахването на две линии от нощния градски транспорт в столицата беше върнат за ново обсъждане от кмета на София Васил Терзиев, след като през януари столичните общински съветници гласуваха "за" спирането на две линии от нощния градски транспорт в столицата, а другите две - да се движат само в петък и събота. 

Преди началото на заседанието от групата на "Продължаваме Промяната - Демократична България" ("Спаси София") посочиха, че останалите общински съветници се опитват да изместят отново фокуса на внимание на медиите от две ключови за града промени, като и двете са на транспорта тематика. Андрей Зографски посочи, че десетки хиляди граждани използват нощния градски транспорт като услуга, а коалиционните партньори от ГЕРБ и БСП искат да я премахнат. Нощният транспорт е ключова транспортна услуга за всеки един град, заяви Зографски. По думите му ГЕРБ и БСП искат да направят така, че софиянци да са зависими от таксиметровия бранш. Аргументите им за спиране на две линии от нощния градски транспорт са абсолютно несъстоятелни, добави той. 

Ще предложим генерална промяна в нощния градски транспорт, която да включва общо шест линии, една за летището, както и една трамвайна линия, защото в електротранспорта няма недостиг на водачи, става въпрос за трамвай 5, обясни Зографски. Той обясни, че в Столична община са постъпили над 500 становища от граждани, като по-голямата част от тях е на работещи, на които доходите ще бъдат силно засегнати със спирането на нощния градски транспорт. 

Общинският съветник Симеон Ставрев попита ГЕРБ как е възможно да не подкрепят използването на нощен градски транспорт в София, при положение, че в Бургас, където мнозинството е на ГЕРБ, има седем линии на нощния градския транспорт. Единствената им цел е да докажат, че София не се развива и че се управлява зле, което обаче е изцяло от техните действия, добави той. Ставрев посочи, че жените се чувстват по-спокойно, когато пътуват в светъл градски транспорт с камери през нощта.  

Общинският съветник и вносител на доклада за спирането на две линии от нощния градски транспорт Ваня Григорова посочи, че е видяла протеста пред Столична община и се е опитала да говори с протестиращите, но те не са пожелали се чуят аргументите и фактите. Чухме, че хиляди хора ползват нощния градски транспорт. Не е вярно, заяви Григорова. Нощният транспорт се въвежда след събрана подписка от 35 000 души, от тях 800 общо използват всички линии на градския транспорт на нощ и то в пиковия ден – петък, обясни Григорова. По думите през останалите дни от седмица нощния транспорт не го използват повече от 350 души на нощ.

Срокът, който ни е поставен от Централната избирателна комисия (ЦИК), ще бъде

Въвеждане на допълнителни политики и мерки за намаляване на общите годишни ан

Ден като днешния ни учи и помага да посрещнем предизвикателствата на съвремен

Неадекватно е решението за запазването на неефективната част от нощния градски транспорт, затова предложението ми е две от линиите да бъдат спрени, а две да продължат да се движат. Григорова попита защо общинските съветници, които го бранят не попитат шофьорите дали те са съгласни. Шофьорите споделиха на комисия по транспорт, че изпускат линии от умора и задрямват зад волана, заяви Григорова и допълни, че това е тежка експлоатация. 

Иван Кирилов от "БСП за България" посочи, че предложенията на ПП-ДБ-СС за създаване на шест линии в нощния градски транспорт са от некомпетентни хора. "Чухме предложение за използване на трамвайна линия през нощта, явно общинските съветници, които го предлагат не знаят, че през нощта се прави профилактика и рехабилитация на електротранспорта", обясни Кирилов. 

Общинският съветник от ВМРО Карлос Контрера каза пред журналисти, че това поведение на постоянно оплакващите се хора е абсурдно. По думите му общинските съветници се занимават с частни въпроси, а големият проблем e с обществения транспорт и инфраструктурата. „Данните показват, че „Столичен автотранспорт" има да получава 19 млн. лв. от ЦГМ, които не са изплатени. „Столичен електротранспорт" пък има да получава 14 млн. лв., които също не са покрити, а общината не предприема никакви действия. През март е възможно да изпаднем във финансова дупка", заяви Контрера.

По думите му за новото продължение на метрото има претенции на изпълнителите за индексации, съгласно държавната методика, като доклад по темата беше внесен на пожар, а днес разбрахме, че е изтеглен от кмета Терзиев. Няма никаква яснота как се случват нещата. Шефът на „Метрополитен" проф. Братоев беше категоричен, че ако не се намери формула за финансиране, може да се наложи обектите да бъдат замразени, което би струвало доста повече, отколкото да бъдат изплатени индексациите, каза още той. Според Контрера трябва бързо да бъде намерено решение по този казус и да бъде внесено предложение, защото въпросът е ключов за развитието на транспортната мрежа.

След като СОС реши нощният транспорт да остане, общинският съветник Борис Бонев и председател на ПП-ДБ-СС посочи, че противниците на нощния градски транспорт не са успели да съберат мнозинство и за втори път да опитат да го спрат. Той заяви, че над 11 хиляди души са се подписали в защита на нощния транспорт. Бонев каза, че ще бъде създадена работна група към заместник-кмета по транспорт и с представители на всички партии в съвета, ще се занимава с цялостна оптимизация на градския транспорт. По думите му до два месеца се очаква да има първи предложения за подобрения. Според него опитите за спиране на нощния транспорт ще продължат като направи връзка с таксиметровите компании и техния бизнес.

Христо Копаранов от ПП-ДБ-СС припомни, че орязването на нощния градски транспорт бе върнато от кмета Васил Терзиев, а според закона повторното му приемане може да се случи с мнозинство не по-малко от половината от общия брой общински съветници. „Трябваше да има 31 гласа, съответно то не беше повторно прието“, каза той. Общинските съветници от ПП-ДБ-СС посочиха, че срещу нощния транспорт са гласували ГЕРБ, БСП и Карлос Контрера, като отбелязаха обаче, че двама общински съветници от БСП са дали подкрепата си за транспорта.

Кметът на София Васил Терзиев написа във Фейсбук, че след връщането му на доклада общинските съветници са решили да защитят интереса на гражданите, като гласуваха, че не потвърждават спирането му. Терзиев благодари на общинските съветници от ПП-ДБ-СС, които са внесли доклада първоначално и на гражданите, които са го защитили. По думите на Терзиев София отново прави завой към нормален европейски град, който се грижи за нуждите на гражданите. 

Преди началото на днешното заседание пред Столична община се състоя протест срещу спирането на две линии на нощния градски транспорт. Част от хората държаха плакати с надписи „София се нуждае от нощен градски транспорт“, „София не си ляга в 12 часа“, „Имам нужда от безопасен транспорт“, „Ще стъпчете ли над 10 000 мнения“. 

Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-важните новини и събития от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Получавайте най-важните новини и събития от Вашият град. От понеделник до петък от нашия редактор Стела Филипова
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
За подобряване на водоснабдяването в община Тунджа през 2024 г. са инвестирани 130 000 лева, посочват в позиция от ВиК – Ямбол
ВиК – Ямбол има направени инвестиции за 130 000 лв. през 2024 г. за подобряване на водоснабдителната мрежа в община Тунджа. Това се посочва в официална позиция на управителя ...
Увеличават местата за паркиране на хора с увреждания в синята зона в Ямбол
Увеличават се местата за паркиране на хора с трайни увреждания в синята зона в централната част на Ямбол. По искания на граждани се маркират нови 20 места, с което общият брой на м ...
В Драгоман започна раздаването на 300 нови кофи за общ битов отпадък на домакинствата
В Драгоман започна раздаването на 300 кофи за общ битов отпадък, каза главният специалист „Екология и транспорт“ в Общината Кирила Нацева.  Тя допълни, че кофите ...
Апелативният съд във Варна върна в ареста обвинен за участие в престъпна група за имотни измами
Варненският апелативен съд отмени определение на Варненския окръжен съд, с което е била изменена мярката на обвиняем за имотни измами от „задържане под стража“ в &bdquo ...
В Русенско млад мъж е арестуван за заплахи срещу приятелката си и полицаи след употреба на алкохол и наркотици
Млад мъж е арестуван в град Борово, област Русе, след като заплашил приятелката си, а после се нахвърлил и срещу полицейски служители. Това съобщи говорителят на Областната дирекци ...
ОЩЕ ОТ НОВИНИТЕ ДНЕС
Международна конференция за актуалните тенденции в областта на козметиката, парфюмерията и етеричните масла ще се състои в Павел баня
Международен форум за запознаване с актуалните тенденции в областта на козметиката, парфюмерията и етеричните масла ще се състои днес в Павел баня. Това съобщиха от Изпълнителната ...
Бутилирана вода от резерва ще предостави кабинетът за горнооряховското село Стрелец, където е обявено бедствено положение
Правителството ще проведе днес редовното си седмично заседание, съобщиха от пресслужбата на Министерския съвет.  Дневният ред на заседанието предвижда кабинетът да обсъди прое ...
Разбиването на институциите и насаждането на омраза между българите започна в деня, в който ГЕРБ вкара България в чакалнята на еврозоната и Европейския банков съюз, написаха от партията във Фейсбук
Разбиването на институциите и насаждането на омраза между българите започна в деня, в който ГЕРБ вкара България в чакалнята на еврозоната и Европейския банков съюз през лятото на 2 ...
На извънредно заседание на парламента бяха изслушани ръководството на ЦИК и „Информационно обслужване" заради делото за законността на изборите на 27 октомври 2024 г.
На извънредно заседание на парламента днес бяха изслушани ръководството на Централната избирателна комисия (ЦИК) и „Информационно обслужване“ относно образуваното от Ко ...
От Висшия адвокатски съвет призоваха прокуратурата да преустанови действията си по разследване на Конституционния съд
От Висшия адвокатски съвет (ВАС) призоваха прокуратурата да преустанови незабавно действията си по разследване дейността на Конституционния съд и да поднесе свое институционално из ...
Тикер в 06:18 ч.
Международен форум за запознаване с актуалните тенденции в областта на козметика ...
Начало Контекст
9233
България

Нощният градски транспорт в София остава, реши Столичният общински съвет

Нощният градски транспорт в София остава.Това реши Столичният общински съвет (СОС) на днешното си редовно заседание.

| 13 Февруари 2025, 14:36 ч.
СЛУШАЙТЕ НОВИНАТА
Нощният градски транспорт в София остава, реши Столичният общински съвет
Нощният градски транспорт в София остава, реши Столичният общински съвет
Снимка © Владимир Шоков / БТА

Нощният градски транспорт в София остава. Това реши Столичният общински съвет (СОС) на днешното си редовно заседание. Темата предизвика дебати в залата, както и множество изказвания от различните политически групи. 

Докладът за промяната и премахването на две линии от нощния градски транспорт в столицата беше върнат за ново обсъждане от кмета на София Васил Терзиев, след като през януари столичните общински съветници гласуваха "за" спирането на две линии от нощния градски транспорт в столицата, а другите две - да се движат само в петък и събота. 

Преди началото на заседанието от групата на "Продължаваме Промяната - Демократична България" ("Спаси София") посочиха, че останалите общински съветници се опитват да изместят отново фокуса на внимание на медиите от две ключови за града промени, като и двете са на транспорта тематика. Андрей Зографски посочи, че десетки хиляди граждани използват нощния градски транспорт като услуга, а коалиционните партньори от ГЕРБ и БСП искат да я премахнат. Нощният транспорт е ключова транспортна услуга за всеки един град, заяви Зографски. По думите му ГЕРБ и БСП искат да направят така, че софиянци да са зависими от таксиметровия бранш. Аргументите им за спиране на две линии от нощния градски транспорт са абсолютно несъстоятелни, добави той. 

Ще предложим генерална промяна в нощния градски транспорт, която да включва общо шест линии, една за летището, както и една трамвайна линия, защото в електротранспорта няма недостиг на водачи, става въпрос за трамвай 5, обясни Зографски. Той обясни, че в Столична община са постъпили над 500 становища от граждани, като по-голямата част от тях е на работещи, на които доходите ще бъдат силно засегнати със спирането на нощния градски транспорт. 

Общинският съветник Симеон Ставрев попита ГЕРБ как е възможно да не подкрепят използването на нощен градски транспорт в София, при положение, че в Бургас, където мнозинството е на ГЕРБ, има седем линии на нощния градския транспорт. Единствената им цел е да докажат, че София не се развива и че се управлява зле, което обаче е изцяло от техните действия, добави той. Ставрев посочи, че жените се чувстват по-спокойно, когато пътуват в светъл градски транспорт с камери през нощта.  

Общинският съветник и вносител на доклада за спирането на две линии от нощния градски транспорт Ваня Григорова посочи, че е видяла протеста пред Столична община и се е опитала да говори с протестиращите, но те не са пожелали се чуят аргументите и фактите. Чухме, че хиляди хора ползват нощния градски транспорт. Не е вярно, заяви Григорова. Нощният транспорт се въвежда след събрана подписка от 35 000 души, от тях 800 общо използват всички линии на градския транспорт на нощ и то в пиковия ден – петък, обясни Григорова. По думите през останалите дни от седмица нощния транспорт не го използват повече от 350 души на нощ.

Неадекватно е решението за запазването на неефективната част от нощния градски транспорт, затова предложението ми е две от линиите да бъдат спрени, а две да продължат да се движат. Григорова попита защо общинските съветници, които го бранят не попитат шофьорите дали те са съгласни. Шофьорите споделиха на комисия по транспорт, че изпускат линии от умора и задрямват зад волана, заяви Григорова и допълни, че това е тежка експлоатация. 

Иван Кирилов от "БСП за България" посочи, че предложенията на ПП-ДБ-СС за създаване на шест линии в нощния градски транспорт са от некомпетентни хора. "Чухме предложение за използване на трамвайна линия през нощта, явно общинските съветници, които го предлагат не знаят, че през нощта се прави профилактика и рехабилитация на електротранспорта", обясни Кирилов. 

Общинският съветник от ВМРО Карлос Контрера каза пред журналисти, че това поведение на постоянно оплакващите се хора е абсурдно. По думите му общинските съветници се занимават с частни въпроси, а големият проблем e с обществения транспорт и инфраструктурата. „Данните показват, че „Столичен автотранспорт" има да получава 19 млн. лв. от ЦГМ, които не са изплатени. „Столичен електротранспорт" пък има да получава 14 млн. лв., които също не са покрити, а общината не предприема никакви действия. През март е възможно да изпаднем във финансова дупка", заяви Контрера.

По думите му за новото продължение на метрото има претенции на изпълнителите за индексации, съгласно държавната методика, като доклад по темата беше внесен на пожар, а днес разбрахме, че е изтеглен от кмета Терзиев. Няма никаква яснота как се случват нещата. Шефът на „Метрополитен" проф. Братоев беше категоричен, че ако не се намери формула за финансиране, може да се наложи обектите да бъдат замразени, което би струвало доста повече, отколкото да бъдат изплатени индексациите, каза още той. Според Контрера трябва бързо да бъде намерено решение по този казус и да бъде внесено предложение, защото въпросът е ключов за развитието на транспортната мрежа.

След като СОС реши нощният транспорт да остане, общинският съветник Борис Бонев и председател на ПП-ДБ-СС посочи, че противниците на нощния градски транспорт не са успели да съберат мнозинство и за втори път да опитат да го спрат. Той заяви, че над 11 хиляди души са се подписали в защита на нощния транспорт. Бонев каза, че ще бъде създадена работна група към заместник-кмета по транспорт и с представители на всички партии в съвета, ще се занимава с цялостна оптимизация на градския транспорт. По думите му до два месеца се очаква да има първи предложения за подобрения. Според него опитите за спиране на нощния транспорт ще продължат като направи връзка с таксиметровите компании и техния бизнес.

Христо Копаранов от ПП-ДБ-СС припомни, че орязването на нощния градски транспорт бе върнато от кмета Васил Терзиев, а според закона повторното му приемане може да се случи с мнозинство не по-малко от половината от общия брой общински съветници. „Трябваше да има 31 гласа, съответно то не беше повторно прието“, каза той. Общинските съветници от ПП-ДБ-СС посочиха, че срещу нощния транспорт са гласували ГЕРБ, БСП и Карлос Контрера, като отбелязаха обаче, че двама общински съветници от БСП са дали подкрепата си за транспорта.

Кметът на София Васил Терзиев написа във Фейсбук, че след връщането му на доклада общинските съветници са решили да защитят интереса на гражданите, като гласуваха, че не потвърждават спирането му. Терзиев благодари на общинските съветници от ПП-ДБ-СС, които са внесли доклада първоначално и на гражданите, които са го защитили. По думите на Терзиев София отново прави завой към нормален европейски град, който се грижи за нуждите на гражданите. 

Преди началото на днешното заседание пред Столична община се състоя протест срещу спирането на две линии на нощния градски транспорт. Част от хората държаха плакати с надписи „София се нуждае от нощен градски транспорт“, „София не си ляга в 12 часа“, „Имам нужда от безопасен транспорт“, „Ще стъпчете ли над 10 000 мнения“. 

Към първа страница Новини
Бъдете информани с нашите
тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Получавайте най-важните новини и събития от Вашият град. От понеделник до петък от нашия редактор Стела Филипова
КЪМ АБОНАМЕНТА
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
За подобряване на водоснабдяването в община Тунджа през 2024 г. са инвестирани 130 000 лева, посочват в позиция от ВиК – Ямбол
Увеличават местата за паркиране на хора с увреждания в синята зона в Ямбол
В Драгоман започна раздаването на 300 нови кофи за общ битов отпадък на домакинствата
Апелативният съд във Варна върна в ареста обвинен за участие в престъпна група за имотни измами
В Русенско млад мъж е арестуван за заплахи срещу приятелката си и полицаи след употреба на алкохол и наркотици
Още от рубриката
ВРЕМЕ ЗА ЧЕТЕНЕ
   
Време за четене - месец Март
Препоръчани заглавия
ОЩЕ ОТ НОВИНИТЕ ДНЕС
Контекст
Международна конференция за актуалните тенденции в областта на козметиката, парфюмерията и етеричните масла ще се състои в Павел баня
Контекст
Бутилирана вода от резерва ще предостави кабинетът за горнооряховското село Стрелец, където е обявено бедствено положение
Контекст
Разбиването на институциите и насаждането на омраза между българите започна в деня, в който ГЕРБ вкара България в чакалнята на еврозоната и Европейския банков съюз, написаха от партията във Фейсбук
Сфера
На извънредно заседание на парламента бяха изслушани ръководството на ЦИК и „Информационно обслужване" заради делото за законността на изборите на 27 октомври 2024 г.
Основна линия
От Висшия адвокатски съвет призоваха прокуратурата да преустанови действията си по разследване на Конституционния съд
Контекст
Катастрофа с трима пострадали спира движението по пътя Стара Загора - Нова Загора в района на село Оряховица
Сфера
РИОСВ - София инспектира ТЕЦ-Перник по сигнал за силно запрашване
Сфера
Община Пазарджик предприема още мерки в усилията си за намаляване на броя на бездомните кучета, съобщиха от местната администрация
В детайли
За подобряване на водоснабдяването в община Тунджа през 2024 г. са инвестирани 130 000 лева, посочват в позиция от ВиК – Ямбол
Основна линия
Отворено заседание на Конституционния съд по жалбите за изборите, изслушване на вещите лица и оставки поискаха политически сили след изслушване в парламента
Още новини
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни.
Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.

NRD24 © 2025 Всички права запазени. Програма на NRD. Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни. Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.


NRD24 © 2025 Всички права запазени.
Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.